lördag 14 november 2009

I DON'T DO FEELINGS, ok?

04.25
sömnlös.
blodig pepparbiff med ett rött på nyhetshyllan.
tanten med balenciaga väskan tog 6 flaskor, jag följde strömmen.
hennes chanel no 5 doft var det kanske,
flaskan är slut, likså biffarna, likså de extra ölen och cidern, likså eddies idol-karriär. äntligen.

jag har satt mig i en emotionell berg & dahlbana. den är sakta på väg nedåt, jag tror det är för den tiden på månaden. jag är ju så lycklig annars, typ jämt.
men idag var det bara...... utan ditt sällskap hade jag bara grävt ned mig.

jag vet inte om jag är arg, jag borde vara det.
jag vet inte om jag ska känna mig överlycklig, jag borde vara det också.
men just nu är jag i ett virrvarv av tankar.
allt pga. av den största önskan jag hade i mitt liv för 2 månader sedan. flytta tillbaka, tillbaka till min bästa plats på jorden. den känslan är inte lika upphetsande idag. jag går och funderar över mitt (o)flyt med tidpunkter och kanske ödet. sen tänker jag på andra tidpunkter, tidpunkter det jag och joakim pratade om, om en färg, ett rödljus, som hade förändrat allt. att en färg kan styra (eller egentligen aldrig fick chansen) så mycket i ens liv. DET ÄR JU BARA EN FÄRG. den färgen betydde tid, och den där gången var det gröna ljuset på din sida. men att så små saker som ett trafikljus kan kontrollera hela sin framtid, det får en att inse hur lite man egentligen kan styra över sitt liv. jag antar att jag ska bara släppa taget på bromsarna och bara njuta av åkturen.

kom igen, nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar