onsdag 11 mars 2009

den engelska familjen

nu sitter jag i min soffa, skådar ut över mitt nya rum mitt ett leende på läpparna. Nu finns det inte mycket att klaga på, det är bara värmeljus tända i hela rummet och jag tänker på hur lyckligt lottad jag är att trivas så mycket med tillvaron.
Jag fick precis ett samtal från en nybliven vän om hennes senaste timmar, det spritter tom lite i min kropp, hihi. blev glad.
jag och jenny dansade runt och skrek i badrummet under vår rast om att mäta vem som hade störst mage.
snart är det 30 mars och jag får besök, besök av dig. när jag tänker på det pirrar det i min kropp och jag längtar.
idag har jag dock haft en trip down memory lane då jag undrat över han, över om mitt namn eller om jag någon gång korsar hans (sjuka) huvud. Eller om jag är helt och hållet raderad, så som jag begärde att bli. eller om han då och då får dåligt samvete över hur han betedde sig
eller om saker och ting hade varit annorlunda om jag inte hade gjort si och så eller han inte gjort si och så. hursomhelst är det här bara tänk om frågor.
mina tänk om frågor som under månaders tid kretsat i mitt huvud lyder nu snarare, tänk om det här inte hade hänt, då hade jag aldrig träffat dig och varit såhär lycklig och framförallt, jag hade med sannolika skäl blivit sårad igen och mått desto sämre över dig som jag en gång gjorde. förmodligen inte bara en gång.
imorgon är det jobb igen efter en ledig dag, då ska jag jobba i restaurangen, vilket ska bli lite av en omväxling, skoj!
en till rolig nyhet är att jenny och johanna (norling och lundin) kommer och hälsar på i slutet av april, det är skoj det.
för övrigt planerar familjen (jenny, frida & johanna) och sen kanske som där andra (hehe) en tripp till frankrike by train för att leva rövare i ännu ett land och titta på eifeltornet, dansa till dragspel och äta färska baguetter med brieost och dricka rödvin (billigt då såklart). Ja denna lilla tripp planerar vi ske någon gång i en snar framtid. säg sissodär april.

nu ska jag återgå att kika över den evighetslånga vinlistan.

kärlek och harmoni till er alla

2 kommentarer:

  1. aaah nu fick jag pirr i magen FRIDA! paris paris paris briebrie brie ost. sag en klanning idag som jag kunnat doda en get for. men maste spara sa vi kan fortsatta leva i drommar. om du inte ar for trott nar du kmr hem tycker jag vi gar promenad. all lycka. peace. grisen

    SvaraRadera
  2. halla, om jag kommer till london fyra dagar i maj. ar du kvar da?
    jag saknar dig!

    SvaraRadera